دمای نور بر روی تصور ما تاثیر می گذارد. این حتی بر بدن ما تأثیر می گذارد – چیزی است که کروموتراپیست ها را فعال می کند. به همین دلیل توجه زیادی به پیدا کردن دمای رنگ مناسب برای روشنایی در مغازه ها و فروشگاهها می شود. بنابراین دمای رنگ ایده آل برای نمایش گوشت، ماهی، سبزیجات، نان و . . . چیست؟

گوشت قرمز

برای گوشت قرمز، بهترین انتخاب نور با رنگ سفید گرم (۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین) است. این نور رنگ تازه محصولات گوشت را برجسته می کند چرا که نور سفید گرم حاوی سایه های قرمز بیشتری است. استیکها، پایه بره، گوشت چرخ شده و . . . همه به دلیل اثرات این رنگ نور گرم بسیار جذاب هستند. رنگ قرمز و تازه گوشت فوق العاده برجسته تر نمایان میشود. نور سفید سرد، که شامل سایه های آبی بیشتر است، گوشت قرمز را به رنگ کاملا نادرست نمایش می دهد – گوشت حتی به نظر می رسد که در نور اشتباه غیر تازه میباشد.

ماهی (با رنگ سفید)

هنگامی که نوبت به ماهی میرسد، ما بین ماهی سفید و قرمز گوشت را تشخیص می دهیم. ماهی سفید باید به وضوح تحت نور سفید سرد نمایش داده شود. با نور سفید سرد، ماهی سفید دریایی فوق العاده تازه بنظر میرسد. برای ماهی قرمز مانند تون، دمای رنگ گرمتر مناسب تر است. هدف این است که همیشه برجسته و رنگ طبیعی محصول را افزایش دهید.

پنیر و نان و شیرینیها

برای پنیر، نور که کمی زرد است، به عبارت دیگر نور سفید گرم، مناسب است. این رنگ نور جلب توجه و اشتها را تحریک می کند. نور گرم نیز برای نان مناسب است. پوسته فوق العاده شیک و تازه را به آن می دهد. اجتناب از نور سفید که بیش از حد گرم است – نان به نظر می رسد بیش از حد قهوه ای و غیر طبیعی است.

میوه و سبزیجات

برای انواع میوه ها و سبزیجات، دمای نور حدود ۳۰۰۰ کلوین توصیه می شود. این بهترین نور برای رنگ آمیزی رنگ های بسیاری از انواع میوه ها و سبزی ها است. توجه داشته باشید این واقعیت است که همه سبزی ها واکنش مشابه به نور ندارند. ایده خوبی است که نور بالا را در بالای کاهو و دیگر سبزیجات برگزیده قرار دهید؛ این بر رنگ های روشن و سبز تأکید دارد. با این وجود در طرف دیگر این محصولات حساس به نور – محصولاتی هستند که معمولا زیر زمین رشد میکنند – سیب زمینی، پیاز، مارچوبه و قارچ. این محصولات در شرایط تاریک تر برای جلوگیری از خراب شدن نگهداری می شوند.

نکات بیشتر: برای مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، گوشت و ماهی، چراغ LED را انتخاب کنید. چراغ های LED اشعه ماوراء بنفش را منتشر نمی کنند و بنابراین باعث تغییر رنگ نمی شوند. این ایده که چراغ های LED حرارت تولید نمی کنند ایده آل است؛ تمام منابع نور حرارت تولید می کنند. اگر چه، درست است که با چراغ های LED تولید حرارت بسیار کمتر از چراغ های هالوژن، بنابراین خطر کمتر از خشک شدن مواد غذایی وجود دارد

image

تن پوشها

چراغ های گرم برای فروشگاه های پوشاک توصیه می شود – مخصوصا در اتاق های پرو مناسب است. نور با یک درجه حرارت رنگ گرم، بازدید کننده را سرحالتر میکند و انرژی بیشتری جهت خرید خواهد داشت و مشتریان بهتر نگاه می کنند، که باعث افزایش احتمال فروش می شود. همیشه نور کافی را فراهم آورید – پس از همه، مصرف کننده باید بتواند ببیند که چه چیزی خریداری می کند.

دیدگاه ها غیر فعالند